10 Nov
10Nov

כל כך קטנים ועם זאת, עשירים בכל כך הרבה רכיבים תזונתיים מזינים ומצויינים. הם ממש ׳סופרפוד׳ פשוטים וצנועים, לא עושים הרבה רעש וצלצולים, נפוצים וזמינים לנו בכל סופר או מכולת שכונתים ורק בשנים האחרונות ניכר שהתחילו להעריך אותם כנדרש.

רוב האנשים מסווגים שקדים כחלק מקבוצת האגוזים. אבל האמת היא שהשקד הוא ייחודי - הוא זרע של עץ השקד ומבחינתי הוא אוצר בלום של רכיבים תזונתיים ומזינים.

לשקד טעם כל כך עדין, עד שנוכל לשלב אותו בתזונה שלנו באופן יומיומי במגוון דרכים - שימוש בקמח שקדים, חמאת שקדים, חלב שקדים וכמובן, נשנוש של השקדים עצמם, בצורתם הטבעית.

אז מה הופך את השקד לכל כך איכותי עבורנו? 5 עובדות מרתקות:

1. בונים ומחזקים את העצמות, השיניים והציפורניים - שקדים עשירים בסידן ובזרחן המשמעותיים כל כך בכל שלבי החיים לבניית השלד, לעצמות חזקות ולמניעת אוסטאופורוזיס. החל מגיל הינקות, אצל תינוקות יונקים אשר יכולים לצרוך שקדים כחמאת שקדים או כקמח, דרך ילדים ונעים וכלה במבוגרים ובעיקר בנשים בהריון ומניקות.

2. לפעילות מעיים טובה ולהעשרת המיקרוביום - השקדים עשירים בסיבים בלתי מסיסים אשר סופחים אליהם נוזלים ומזרזים ומגדילים את הנפח בקיבה ובכך תורמים לתחושת השובע ומזרזים את פעולת המעיים. הם משמשים גם כפרה-ביוטיקה - מזון לחיידקי המעי הטובים ובכך מסייעים בהגדלתם.

3. להריון בריא ותקין - השקד עשיר במיוחד בחומצה פולית אשר היא חלק מקבוצת ויטמיני B. החומצה הפולית אחראית בין היתר לבניית הDNA בכל אדם וחיונית ביותר לנשים בגיל הפוריות ולמניעת מומים בעובר. היא אחראית על בניית תאי הגוף והמוח ממש בימים הראשונים להריון, עוד אפילו לפני שידוע לרוב הנשים על הריונן ולכן, ההמלצה ליטול חומצה פולית בכל שנות הפוריות. לכן בריא במיוחד לאכול שקדים באופן יומיומי גם לפני התכנון להיכנס להיריון.

אברהם ואני בהריון עם כרמל וברקע - פריחת השקדיה

4. מקור מצויין לנוגדי חמצון - חמצון הינו תוצאה של חשיפה לרדיקלים חופשיים בגוף ונגרם ממגוון סיבות כגון; אכילת מזון מתועש ואולטרה-מעובד, עישון אקטיבי או פאסיבי, זיהום אוויר, חשיפה לחומרי ניקוי חזקים, צריכת יתר של תרופות, קרינה ועוד. השקד עשיר בנוגדי חמצון המסייעים להפחית את הנזק הנגרם מהרדיקלים החופשיים.

5. מסייעים להירדמות ולשינה טובה - בזכות סינרגיה בין שני חומרים בשם מגנזיום וטריפטופן, השקדים הם מזון על לשינה טובה! הטריפטופן הינו חומצת אמינו נדירה וחיונית ביותר לגוף ובין היתר הופכת בגוף להורמון המלוטונין, האחראי להשראת השינה. מגנזיום הינו מינרל האחראי בין היתר להרפיית המתח והשרירים. שניהם ביחד יסייעו לרוגע ולשינה טובה.


אני צורכת שקדים באופן יומיומי, קמח השקדים וחמאת השקדים תופסים מקום של כבוד בארון ובמאכלים שונים, כמו למשל בעוגיות שיבולת השועל השוות והטעימות שלי, וכמה פעמים בשבוע אני מכינה לגמרי לבד חלב שקדים. ואיך אתם משלבים שקדים בתזונה שלכם? :)

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.